سرطان ریه علائم
نوشته شده توسط : spudgene

برخلاف برخی دیگر از سرطان‌ها، سرطان ریه معمولاً تا زمانی که در مراحل پیشرفته نباشد، علائم قابل توجهی را نشان نمی‌دهد. وقتی تومور به اندازه‌ای بزرگ می‌شود که به اندام‌های دیگر فشار بیاورد، باعث درد و ناراحتی می‌شود. با این حال، گاهی اوقات، علائم هشدار دهنده اولیه می تواند سیگنالی برای تماس با پزشک باشد.

 

اغلب، قبل از تشخیص سرطان ریه، بیماران برای مدتی علائمی مانند سرفه، تنگی نفس، عفونت‌های تنفسی مکرر یا درد قفسه سینه را تجربه می‌کنند. اما از آنجایی که این علائم علل دیگر، شایع تر و کمتر جدی دارند، ممکن است فرد منتظر مراجعه به پزشک باشد.

 

راسل هیلز، انکولوژیست رادیواکتیو، می گوید: «در حالی که هر سرفه یا مورد برونشیت دلیلی برای این باور نیست که به سرطان ریه مبتلا هستید، اگر در معرض خطر بالای ابتلا به سرطان ریه هستید، توجه به علائم هشدار دهنده اولیه حیاتی است. مدیر برنامه سرطان ریه در مرکز جامع سرطان سیدنی کیمل در جانز هاپکینز.

 

علت سرطانی شدن سلول

 

تغییرات ژنی در DNA یک سلول یا گروهی از سلول های طبیعی سبب می شود که سلول عملکرد طبیعی خود را متوقف کرده وبه صورت غیرطبیعی یا آسیب‌دیده رشد کند. این تغییرات ممکن است اکتسابی در طول زمان زندگی فرد بوده، ارثی باشند و یا از عوامل جهش زای محیطی متعدد ناشی شوند. سلول های غیر طبیعی، تومورهایی را تشکیل می دهند که می توانند سرطانی یا غیر سرطانی (خوش خیم) باشند.

عوامل و فاکتور های موثر در سرطان ریه

سرطان ریه می تواند در اثر سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض دود سیگار، استنشاق گاز رادون، آزبست، رژیم غذایی ناسالم، پرتو درمانی یا سایر مواد محیطی یا شغلی و سابقه خانوادگی ایجاد شود.

روشی نوین در درمان قطعی سرطان ریه با استفاده از هوش مصنوعی

درمان سرطان ریه با استفاده از هوش مصنوعی منجر به درمان قطعی و امیدوارکننده سرطان می شود. هوش مصنوعی براساس داده‌های موجود از اطلاعات بالینی بیمار تا داده های رادیومیک، در ترکیب با ویژگی‌های بیمار و تومور، دوز دقیق دارو و زمان مناسب تجویز دارو را تعیین می کند. با استفاده از طراحی الگوریتم های هوش مصنوعی نحوه تجزیه و تحلیل و تفسیر دادهای بیمار آموزش داده می شود. به این ترتیب، الگوریتم های توسعه یافته الگوهایی را انتخاب می کنند که برای مغز انسان به راحتی قابل تشخیص نیستند وهمانطور که این الگوریتم ها در معرض داده های جدید بیشتری قرار می گیرند، توانایی آنها در یاد گیری و تفسیر داده ها بهبود می یابد.

استفاده از هوش مصنوعی، با توجه به سطح تکنولوژی بالا، هوشمندی، سرعت و دقت تشخیصی و درمانی بالا و استفاده آسان ، برای درمان قطعی سرطان ریه در تمام مراحل آن کاربرد دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سرطان ریه علائم آن اینجا کلیک کنید





:: برچسب‌ها: سرطان ریه علائم ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: